Chlieb na dovolenku

Vždy, keď som cestoval na dovolenku, som si so sebou brával náš chlieb, aby som nebol odkázaný na miestnu ponuku. Tak ako vám, aj mne chutí len jeden či dva druhy chleba tam od nás a keď cestujem, mám problém si vybrať z toho množstva chlebov, ktoré sa v kraji môjho pobytu ponúkajú, len ja ich nepoznám. A keď sa mi môj chlieb minul, aj tak som musel do obchodu a vyberal si, na ktorom chlebe do konca dovolenky vydržím.

Až kým sme nezačali piecť domáci kváskový chlieb. Hlavnou motiváciou bolo odbremeniť sa o zaťažovania organizmu pri trávení toho množstva lepku, ktoré sa v dnešných predávaných chleboch vyskytuje a súčasne pri tom schudnúť nejaké kilogramy. Po dlhej dobe, kedy som v obchode chlieb nekúpil, môžem azda smelo prehlásiť, že sa podarilo. Cítim sa oveľa lepšie a súčasne som schudol vyše desať kilogramov za asi pol roka.

bochnik

A samozrejme sa vyriešil aj môj problém, aký chlieb kupovať na dovolenke. Pred dovolenkou doma upečieme dva bochníky kváskového chleba v rúre, kde pekávame aj mäso a tie si so sebou zoberieme. Vlani sme teda brali rovno štyri bochníky, pretože sme vedeli, že sa bude vonku grilovať krkovička aj ryby, takže sme rátali s väčšou spotrebou chleba nie len u nás, ale u našich spoludovolenkárov. Celkom dobre som to vyrátal, pretože počas celej dovolenky som chlieb nemusel kupovať. Kváskový chlieb vydrží veľmi dlho, nezoschne ani nesplesnivie.

Na tohoročnú dovolenku opäť so sebou povezieme doma pečený kváskový chlieb. Je výživný a sýty, nezaťažuje telo tak, ako tie biele chemické bochníky z veľkopredajní a vydrží. Nie je ako kameň po páír dňoch, nerastú na ňom huby a štiepený lepok je nášmu telu ľahšie stráviteľný.

This entry was posted in Domáci chlieb, Jedlo, Zdravie and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár